1.

Borderline Personality Features in Students: The Predicting Role of Traumatic Experiences and Aggressive Traits

دوره 4، شماره 3، مهر 2017، صفحه 1-6
Seyedeh Fatemeh Sajjadi؛ Habibe Riyahi؛ Sanaz Behbuei

2.

Construct Validity of Maryland Safe and Supportive Schools Climate Survey in Iran: A Validation Study

دوره 7، شماره 2، تیر 2020، صفحه 1-13
Maysam Rezapour؛ Narges Khanjani؛ Moghaddameh Mirzaee

3.

Correlation between Reactive Aggression in Deaf and Hard-of-Hearing Children and Maternal Self-Handicapping: The Mediating Role of Maternal Chronic Fatigue

دوره 10، شماره 3، مهر 2023، صفحه 191-199
Elham Raeisi؛ Sahar Safarzadeh؛ Saeed Bakhtiarpour؛ Alireza Heidari

4.

Designing and Testing a Model of Some Precedents and Consequences of Oppositional Defiant Disorder in High School Students

دوره 5، شماره 3، مهر 2018، صفحه 1-11
Arezoo Paliziyan؛ Mahnaz Mehrabizade Honarmand؛ Nasrin Arshadi

5.

Effect of Emotion Regulation Training on Aggression, Rumination, and Self-control in Female Junior High School Students with Low Academic Performance

دوره 10، شماره 1، فروردین 2023، صفحه 12-18
Rogayeh Mehraban؛ Seyyed Davood Hosseini Nasab؛ Marziye Alivandi Vafa

6.

Phenomenological Approaches to Adolescent Girls’ Perceptions of Storywriting-based Design Thinking Focused on Aggression

دوره 12، شماره 2، تیر 2025، صفحه 108-117
Zahra Abolhassani

7.

Reinforcement Behavior Therapy by Kindergarten Teachers on Preschool Children’s Aggression: A Randomized Controlled Trial

دوره 4، شماره 1، فروردین 2016، صفحه 79-89
Shahrzad Yektatalab؛ Abdolrasool Alipour؛ Mitra Edraki؛ Pouran Tavakoli

8.

Reliability, Validity and Responsiveness to Change of Persian Version of “Children-Scale for Hostility and Aggression: Reactive and Proactive (C-SHARP)” in Children with Autism Spectrum Disorders

دوره 11، شماره 2، تیر 2023، صفحه 351-359
Sasan Ghorbani Kalkhajeh؛ Kamal Shakhi؛ Behnaz Dindamal؛ Farzad Faraji-Khiavi

9.

The Correlation between Resilience, Self-Control, Self-Regulation, and Decision-Making Style and Aggressive Behavior in Adolescents: An Analysis Using Structural Equation Modeling

دوره 12، شماره 1، فروردین 2025، صفحه 33-41
Mohamad Hossein Kaveh؛ Elahe Zare؛ Leila Ghahremani؛ Mahin Nazari؛ Masoud Karimi

10.

The Effect of Classroom Red Walls on the Students’ Aggression

دوره 6، شماره 1، فروردین 2019، صفحه 1-4
Hedayatollah Vakili؛ Mohammad Hadi Niakan؛ Najmeh Najafi

11.

The Effect of Parenting Skills Training on Adolescent Aggression in Abadeh Tashk, Fars Province, 2018

دوره 7، شماره 1، فروردین 2019، صفحه 8-16
Leila Bazrafkan؛ Rahmat Allah Mohammadjani؛ Tayebeh Rakhshani

12.

The Effects of Body Combat and Body Balance Exercises on Mindfulness, Aggression Control and Cognitive Emotion Regulation in Female High- School Students

دوره 11، شماره 4، دی 2024، صفحه 240-249
Afsaneh Aslinejad؛ Maryam Abdoshahi؛ Malihe Naiemikia

13.

The Efficacy of Emotion-Focused Therapy on Distress Tolerance and Resilience in Female Students with Aggression Symptoms

دوره 12، شماره 2، تیر 2025، صفحه 137-145
Saeide Hasani Rad؛ Sasan Bavi؛ Alireza Heidari

14.

The Impact of Problem-Solving Skills Training on Rumination and Anxiety Sensitivity in Students with Clinical Levels of Aggression

دوره 12، شماره 2، تیر 2025، صفحه 129-137
Saeide Hasani Rad؛ Sasan Bavi؛ Alireza Heidari

15.

The Relationship Between Aggression and Video Game Addiction in Students: The Mediating Role of Emotion Regulation Difficulty and Social Empathy

دوره 11، شماره 2، تیر 2024، صفحه 66-75
Shokoufeh Mousavi؛ Mahmoud Reza Shahsavari؛ Fatemeh Asarian

16.

Types of Aggression Among Kindergarten and Preschool Children of Mohr County/Fars Province in 2013–2014

دوره 2، شماره 1، فروردین 2015، صفحه 1-6
Shahrzad Yektatalab؛ Abdolrasool Alipour؛ Mitra Edraki؛ Pouran Tavakoli

17.

اثربخشی درمان ذهن‌آگاهی کودک‌محور بر اضطراب اجتماعی و قلدری دانش‌آموزان پسر پرخاشگر

دوره 12، شماره 3، تیر 1403، صفحه 379-390
اعظم سبحانی نجف آبادی؛ محبوبه سادات فدوی؛ علی مهداد

18.

بررسی آلودگی به انگل توکسوپلاسما گوندای و پرخاشگری در کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم و بهنجار

دوره 8، شماره 3، تیر 1399، صفحه 249-262
نجمه حمید؛ بشری عزیزی؛ حسین حمیدی نجات

19.

بررسی ارتباط بین فرسودگی شغلی و پرخاشگری در دانشجویان اینترن دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دوره 8، شماره 4، مهر 1399، صفحه 419-428
علی صحراِییان؛ فاطمه ادریسی

20.

رابطه ی طرد و پذیرش مادر با پرخاشگری در دانشجویان دختر

دوره 2، شماره 2، فروردین 1393، صفحه 173-184
راضیه صادقی؛ فخری تاجیک زاده؛ فرحناز رئیس کریمیان



سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب